Citeste si : Impozitul pe cladiri in 2019 - persoane juridice.
Evaluarea pentru impozitare a cladirilor in 2018
- Termenul limită de depunere de catre contribuabil (persoane fizice si juridice) a rapoartelor de evaluare este 31 martie 2018
- Conform noului Cod fiscal, impozitul pe clădiri se stabilește în funcție de proprietar si destinația cladiriii: cladiri Rezidentiale( de locuit), cladiri Nerezidentiale (utilizat ca sediu/punct de lucru) sau Mixte (o parte rezidential si o parte nerezidential).
- Cotele de impozit sunt între 0,08%-0,2% pentru clădirile rezidențiale și între 0,2-1,3% pentru cele nerezidențiale.
- Valoarea impozabilă a clădirilor nerezidențiale apartinand persoanelor fizice/juridice va rezulta dintr-un raport de evaluare
- Persoanele juridice care și-au realizat ultima reevaluare având data evaluarii 31 decembrie 2014, pot sa evite creșterea cotei de impozitare la 5% prin realizarea evaluării pentru impozitare în primul trimestru al anului 2018
- Pentru persoanele juridice, rezultatele evaluarii nu se înregistrează in situațiile financiare
- Rapoartele de evaluare se efectuează conform Standarului GEV 500 – Determinarea Valorii impozabile a cladirilor
- Data raportului de evaluare este dupa 31 decembrie 2017 (intre 1 ianuarie si 31 martie 2018)
- Data evaluarii este 31 decembrie 2017
- Se emite câte un raport de evaluare pentru fiecare UAT indiferent de numărul de clădiri aflate în proprietatea contribuabilului
- Evaluatorii autorizați au obligația să înregistreze rapoartele de evaluare în BIF, recipisa BIF fiind pusa la dispozitia beneficiarului de catre evaluator impreuna cu raportul de evaluare ce vor fi depuse la UAT in vederea stabilirii impozitului pe 2018.
- ACTE NECESARE EVALUARII
- Pentru realizarea raportului de evaluare avem nevoie de urmatoarele documente (copii):
- act de proprietate;
- releveu cadastral, plan de arhitectura sau schita constructiei;
- carte de identitate sau pasaport pentru contribuabili persoane fizice sau certificat de inregistrare la Registrul Comertului (CUI) pentru persoane juridice.
- In cazul unei utilizari mixte a spatiului, in plus, avem nevoie de urmatoarele documente (copii):
- contract de inchiriere sau comodat;
- certificat de inregistrare la Registrul Comertului (CUI) al comodatarului.
- Suplimentar, daca exista, se pot solicita urmatoarele documente (copii): - incheiere de intabulare; - extras de Carte Funciara; - autorizatie de construire; - proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor.
- In termen de max. 24 ore de la primirea comenzii, vom efectua inspectia proprietatii, iar in termen de max. 72 ore de la momentul inspectiei si primirea actelor necesare evaluarii, raportul de evaluare va fi predat clientului sau destinatarului raportului de evaluare.
- PREZENTARE EVALUATOR
- Expert Evaluator autorizat – Dragoi Emilia-Maria.
- Evaluator EPI ( evaluarea proprietatilor imobiliare ), în baza Certificatului de absolvire nr. 7418 / 15.06.2009 eliberat de ANEVAR, legitimaţie nr. 12240, membru titular ANEVAR din 2012.
- Asigurare profesionala de raspundere civila nr.21924 emisa de Allianz-Tiriac Asigurari SA – valabil 2018
- absolventa 2015 a cursului de calificare in profesia "Agent imobiliar”, cod COR 3413.3.1, autorizat de Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
- absolventa 2009 a cursului de calificare in profesia "Administrator imobile - property manager”, cod COR 5121.2.3, autorizat de Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului;
- Studii universitare: Universitatea “Vasile Alecsandri” – Facultatea de Stiinte Economice Bacau- specializarea Marketing – promotie 2004
Realizam rapoarte de evaluare pentru stabilirea valorii de impozitare conform noului cod fiscal, pentru proprietatile imobiliare situate in BACAU, PIATRA NEAMT, IASI si BUCURESTI.
- TARIFE ORIENTATIVE*:
- Onorariul va fi stabilit în funcție de complexitatea lucrării dar fără nici o legătură cu valoarea impozabilă ce urmează a fi estimată.
- Apartament in bloc locuinte/vila: 450-500 RON
- Spatii comerciale la parter bloc:700 - 900 RON
- Vile / Case inclusiv teren aferent:750 - 1.000 RON
- Terenuri ( pana la 1.000 mp ): 500 – 600 RON
- Terenuri ( 1.000 mp - 5.000 mp ): 600 – 1.000 RON
- Terenuri (> 5.000 mp si extravilan ): > 1.200 RON
- Cladiri comerciale ( inclusiv terenul aferent ) – cladiri de birouri, cladiri de birouri& comerciale, hoteluri , centre comerciale, cladiri industriale, ferme,depozite: min 1.500 RON
- CUM PROCEDAM?
Dacă doriți să colaborați cu noi, parcurgeți pașii:
- Descărcați ANEXA 1 – Declarația contribuabilului privind clădirile supuse evaluării pentru impozitare
- Completați-o, semnați-o și ștampilați-o
- Transmiteți-ne declarația online la email : evaluari@emirra.ro
- Vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru pașii următori
- Poti solicita un raport de evaluare si direct la numarul de telefon: 0757.066.066
valoarea impozabila 2018, evaluare impozitare, valoare de impozitare 2018, evaluator anevar, evaluator anevar, evaluatori anevar, model raport evaluare pentru impozitare, reevaluare cladiri persoane juridice 2018, termen depunere raport reevaluare cladiri 2018, reevaluare cladiri 3 ani, evaluarea cladirilor pentru impozitare 2018, raport evaluare cladire, gev 500, raport evaluare pentru impozitare 2018